Nimble v36
Releasedato:
Forløp - en ny overbygning i innen en avdeling
Forløp er en ny overbygning i Nimble innen en avdeling som gjør det lett og oversiktlig å gi ulik digital oppfølging til ulike pasientgrupper innen samme avdeling eller fagområde. Med forløp får man:
Bedre kontroll på innhold
Mindre prosedyrer gjennom effektiv bruk av malverk
Bedre kontroll på kostnader gjennom valg av produktpakker
Redusert behov for å lage grupper i Nimble for å skille på pasientene, da de knyttes direkte til et forløp.
Forenklet administrasjon som er mindre bundet til RESH-registeret
Effektiv innrullering av pasient
Frem til nå har innrullering av pasient vært et steg, og deretter et separat steg for gå inn på pasient og sette opp plan for oppfølging.
Forløp kan nå konfigureres til å inneholde standard planmal. Da vil pasienten automatisk få tildelt planen (med f.eks. skjemautsendelser og behandlingsinformasjon) umiddelbart ved innrullering.
Symptomskjema uten terskelverdi
Når man i dag legger inn symptomskjema i pasientens plan må man definere terskelverdiene for den enkelte pasient med en gang. Dette for at skjemaet skal kunne triageres automatisk.
Nå kan man sende en pasient et symptomskjema også før terskelverdiene er definert.
Kliniker vil i mellomtiden se varsel om at terskelverdier ikke er satt.
Inntil terskelverdiene er satt vil alle innsendte skjema fra pasienten merkes som Må vurderes.
Dette vil feks inntreffe dersom planmalen for et forløp inneholder symptomskjema.
Masseflytt av pasienter til forløp
Når man i dag har behov for å gjøre endringer knyttet til pasienter må dette gjøres for én pasient av gangen.
I denne releasen kommer den første funksjonaliteten for å gjøre endringer på flere pasienter om gangen; masseflytt av pasienter til forløp. Dette gjør det mulig å overføre pasienter fra en gruppe til et forløp. Man kan velge konkret hvilke pasienter i gruppen man ønsker å flytte.
Visning av når skjemaer blir sent ut
Ved oppsett av utsendelse av skjema har man til nå ikke lett kunnet se når det første skjemaet, og påfølgende skjema, sendes ut til pasient. Dette vises nå tydelig under valgene for utsendelse.
Vise roller og annen nyttig info om innlogget kliniker
Under Mer-menyen og menypunktet for innlogget rolle kan man nå se HPR nummer, hvilken rolle vedkommende har, hvilke enheter innlogget rolle har tilgang til, hvilken andre roller personen kan logge inn som, samt eventuelle tilgangsbegrensninger.
Informasjon om tidspunkt for siste innlogging av pasient
Under skjermen for pasientoversikt vises nå dato og tidspunkt for når pasienten sist logget inn i Nimble People.
Forbedret oversikt for administratorer over hvor maler brukes
Administratorer kan nå se om maler for skjema, behandlingsinformasjon etc. er i bruk i en planmal, samt om en planmal er i bruk i et forløp.
Filtrering av maler for administratorer
Administratorer kan ha tilgang til flere avdelinger, og dermed også tilgang mange ulike maler. For å gjøre listen over maler mer oversiktlig kan man nå filtrere denne basert på hvilken avdeling den enkelte malen hører til.
Forbedret tilgang til maler for superbrukere
Forbedring knyttet til hvilke maler superbruker får tilgang til å endre. Nå er får man kun tilgang til å endre maler for avdelingen brukeren hører til. Dette for å unngå å endre andre avdelingers maler ved feiltakelser. Dersom en mal ikke er knyttet til en avdeling vil denne vises til alle administratorer og superbrukere.
Flere hendelser og endret begrep for i bruksstatistikken
Under bruksstatistikk og aktivitet vises nå hendelser for flytting av pasient mellom org-enhet, flytting av pasient mellom forløp, samt innlogging av pasient i Nimble People.
I de ulike rapportene fra bruksstatistikk er nå begrepet “innleggelse” endret til “episode”, for å passe både med DHO og inneliggende pasienter.
Forbedrede innsynslogger
Loggvisningen gir en oversikt over hendelser relatert til pasientdata samt handlinger utført av klinikere og administratorer i systemet.
Forbedret tilgangsstyring ved pasientinnrullering
Ved innrullering av en ny pasient vil klinikeren kun kunne velge blant enhetene som rollen har tilgang til. Tidligere hadde klinikeren mulighet til å velge blant alle enhetene i helseforetaket som brukte Nimble.
Endring av avsendernavn i RTF dokumentet
Øverst i RTF-dokumentet stod det tidligere "v/admin" når et skjema ble automatisk sendt til DIPS av Nimble. Dette er nå endret til "Nimble Systembruker".