App-funksjonalitet
Nimble People er tilgjengelig i nettleser og på mobil som native app for iOS og Android. Den samme funksjonaliteten er tilgjengelig på tvers av ulike enheter, men noe funksjonalitet er kun tilgjengelig når man bruker native app på mobiltelefon
Hvis du bruker Nimble People på iOS eller Android får du muligheten til å benytte biometri for å logge inn på en enklere måte. Du kan også få push-meldinger for skjema og meldinger fra sykehuset.
Siste versjoner av Nimble People
Nimble People iOS | v1.7.1 |
Nimble People Android | v1.2.5 |
Biometrisk innlogging med Nimble People
Etter første innlogging med BankID får du muligheten til å aktivere biometrisk innlogging (ansiktsgjenkjenning eller fingeravtrykk - avhengig av hva mobiltelefonen din støtter).
For å aktivere biometrisk innlogging følger du instruksjonene i applikasjonen.
For å skru av biometrisk innlogging:
Klikk på Innstillinger-symbolet oppe til høyre.
Velg deretter Biometrisk innlogging.
Trykk på Skru av biometrisk innlogging.
Du blir logget ut og må benytte vanlig innlogging neste gang.
Du kan skru på biometrisk innlogging fra samme sted hvis du ikke har gjort det. Da trykker du på Skru på biometrisk innlogging.
Push-varslinger
Du får push-varsler fra Nimble People for nye skjema og meldinger fra sykehuset, samt påminnelsesvarslinger dersom du glemmer å svare på et skjema.
Hvis du godtar at Nimble People kan sende deg push-meldinger ved første innlogging, så får du varslinger via telefonens varslingssystem tilsvarende andre apper som bruker varsler. Dette betyr f.eks. varslinger i telefonens varslingssenter og rød prikk på appens ikon. Hvor varslene vises på din telefon avhenger av hvilket operativsystem du bruker (iOS eller Android) samt hva du stiller inn på telefonen din.
Hvis du ikke godtar push-varslinger ved første innlogging men ønsker å endre dette i etterkant, kan du gjøre det under innstillinger.
Standardoppførsel for varslinger
Følgende standardoppførsel gjelder for varslinger i Nimble People:
Før en pasient har logget inn i Nimble People med mobilapp er SMS satt som standard varslingskanal.
Når en pasient logger inn med en enhet med støtte for pushvarsling vil de få spørsmål om de ønsker å endre standard varslingskanal fra SMS til varsling i app.
Varselikon på app-symbol
Nimble People iOS
For brukere av Nimble People iOS viser app-symbolet antall ubesvarte skjema og uleste meldinger fra sykehuset du har i appen din.
Nimble People Android
For brukere av Nimble People Android viser app-symbolet antallet ubehandlede push-varslinger fra Nimble People i varslingssenteret på telefonen din.
Disse må fjernes fra varslingssenteret for at varselikonet skal gå vekk.